Diensten

Technisch management

Onze dienstverlening gaat verder dan het vinden van een geschikte huurder. Een dienst die we voor veel van onze klanten leveren is het technische beheer van vastgoed. We leggen graag uit wat er onder het technisch management voor u uitgevoerd kan worden.

Mensen tevreden houden vergt ook toewijding. Een klein probleem kan leiden tot irritaties en misvattingen. Ons team is gericht op het verzorgen van snel en zorgvuldig beheer.

Hopmans Groep Makelaar Technisch management
Hopmans Groep Makelaar Technisch management

Overzicht

Planmatig onderhoud, toestandsafhankelijk onderhoud (TAO)

Of uw pand nu oud of nieuw is, er is altijd onderhoud nodig. Denk aan het lekdicht houden van een dak, de verflaag op de houten kozijnen of de modernisering van keuken en sanitair. We kunnen dit voor u in kaart brengen en u adviseren over het te plannen onderhoud. Uiteraard kunnen we de uitvoering hiervan ook in overleg met u regelen. Dit proactieve onderhoud noemen we toestandsafhankelijk onderhoud (TAO).

Klachtenonderhoud, storingsafhankelijk onderhoud (SAO) 24/7

Huurders kunnen wel eens een klacht of storing melden. Dat kan allerlei oorzaken hebben en ze kunnen daarvoor 24/7 bij ons terecht. Wij zullen de melding altijd opvolgen en inschatten wat er precies aan de hand is, of de huurder er zelf iets aan kan doen en als het nodig is zorgen wij voor de oplossing. Dit reactieve onderhoud noemen we storingsafhankelijk onderhoud (SAO).

Contracten onderhoud, gebruiksafhankelijk onderhoud (GAO)

Bij de verhuur van woningen stellen we altijd vooraf vast dat er onderhoudscontracten aanwezig zijn voor bijvoorbeeld de CV ketel. Wij willen dan die contracten inzien zodat we bij storingen weten bij wie we terecht kunnen. Op die manier kunnen we namens u als verhuurder snel en adequaat onderhoud coördineren.

Serviceonderhoud namens huurder

Een huurder kan ook een verzoek indienen voor onderhoud. Denk aan een kapotte kookplaat, kapotte ruit of lekkende kraan. Dan kunnen we de melding inschatten op verschillende punten zoals herstelkosten, kans op erger worden en prioriteit. We zullen u hierover op de hoogte stellen en de keuze voorleggen om de service al dan niet uit te voeren.

24/7 Bereikbaarheid voor huurder en verhuurder

Als vastgoed professionals zijn we erop ingericht om 24/7 bereikbaar te zijn voor zowel de huurder en de verhuurder. Mocht er een acute situatie zijn dan kunnen we altijd ondersteunen en assisteren als dat nodig is. Voorbeelden van meldingen zijn: lekkende kraan, wifi hapert, lekkage dak, kapotte ruit of sleutel kwijt. Er kan contact worden gezocht via e-mail, telefoon of ons online platform.

Mutatieonderhoud

Begeleiden van huurders bij verbouw- en inrichtingsprojecten. U werkt hierbij nauw samen met de technisch manager en de facility manager die deel uitmaken van het team.

Preventieve inspecties

Om de kwaliteit te waarborgen is het belangrijk dat de huurder zich volgens de regels van fatsoen en het contract gedraagt. Op die manier kunnen we vervelende situaties aan het einde van een huurperiode tot een minimum beperken en is iedereen altijd op de hoogte van de staat van een woning.

Meerjarenonderhoudsplanning

Bij het technisch management van vastgoed kijken we ook altijd vooruit. Iets dat nog niet aan vervanging toe is, kan over een een aantal jaren wel aan de beurt zijn. En niet alles hoeft tegelijkertijd gedaan te worden. Wij adviseren u over de prioriteiten van de onderhoudsplanning op langere termijn zodat u uw inversteringen kunt plannen.

Energiemanagement

Dit is een onderwerp waar we actief mee bezig zijn. Of u nu een woning inclusief of exclusief energie verhuurt. Degene die de rekening krijgt is gebaat bij zo laag mogelijke kosten. Een manier om slim om te gaan met energiemanagement zijn interactieve radiatorknoppen. Dan kan men op afstand nog de verwarming uitzetten of een ruimte waar niemand komt ook de temperatuur verlagen. Voor een aantal verhuurders hebben we deze oplossing al geïmplementeerd.

Facilitair management

In sommige situaties hebben we te maken met gezamenlijke ruimtes, zoals tuinen, portieken of trappenhuizen. Om ervoor te zorgen dat deze ruimtes onderhouden worden bieden we facilitair management aan. Dan zullen we op gezette tijden zorgen voor het benodigde onderhoud. Dat doen we zelf of met onze vaste aangesloten partners. Wij zijn ervaren en bedreven in het organiseren en aansturen van facilitaire processen.

Verduurzaming

Dat is een onderwerp dat steeds belangrijker wordt op kleinere schaal. Daarmee bedoelen we dat het niet zozeer iets is dat op de politieke agenda staat, maar waar we allemaal mee aan de slag kunnen. Denk aan het opwekken van eigen energie door het gebruik van zonnepanelen. Maar naast verduurzaming in energie, kunnen we ook verduurzaming toepassen in de isolatie van woningen of adviseren over de geldende subsidies.

Adviesgesprek

Wat is uw vastgoed vraagstuk?

Vertel ons wat u belangrijk vindt en we vinden samen een passende oplossing voor uw vastgoed.

Hopmans Wonen Huurcontract en huurovereenkomst opstellen.jpg
Hopmans Wonen Huurcontract en huurovereenkomst opstellen.jpg
Scroll naar top